woensdag 20 april 2011

Anneke van Giersbergen over Paaspop

Lees Brabants Dagblad










‘Blind kaartje kopen voor Paaspop’

Anneke van Giersbergen (1973) uit St. Michielsgestel is gastzangeres van Maiden UniteD en frequent Paaspopbezoeker. Zelf speelde ze er meerdere malen met de Osse metalband The Gathering en met Agua de Annique.
“Ik heb in Schijndel op school gezeten, als bezoeker ben ik al naar de eerste Paaspop-edities geweest, toen nog in de manege. Heb ik nog met bier en hooi staan gooien bij Normaal. Ik heb er een paar keer met The Gathering gespeeld, dat was te gek. Paaspop 2008 was een van de eerste grotere festivals waar ik met mijn soloband heb gespeeld. Het weer was toen niet zo best, en later die dag hadden nog een optreden in Drenthe. De mensen van Paaspop hebben er toen voor gezorgd dat we niet in de modder vast kwamen te staan.”
“De programmering van Paaspop is altijd goed. Je kunt er blind een kaartje voor kopen. En dan ook nog Peter Pan Speedrock als huisband!”
“Als ik zelf moet spelen, krijg ik meestal maar weinig mee. Ik heb enthousiaste verhalen gehoord over de Noord-Ierse band And So I Watch You From Afar, dus die zou ik dit jaar wel willen checken. Danko Jones vind ik cool en ik probeer zeker nog een paar liedjes van Bløf mee te pikken.”